Kunderegistrering
For å få tilgang til våre nett-tjenester må du først registrere deg som bruker. For å kunne bestille hos smartphoto™må du være fylt 18 år og ha en fungerende e-postadresse slik at vi kan gjennomføre bestillingen. Du som kunde er ansvarlig for at vi har en oppdatert og fungerende e-postadresse til deg. Personopplysninger som sendes inn til smartphoto™, behandles i samsvar med personopplysningsloven. Dine personopplysninger er beskyttet og blir ikke utlevert til andre foretak uten ditt samtykke.
Når du har registrert brukernavn og passord, må du akseptere våre generelle vilkår ved å klikke i ruten "Jeg aksepterer vilkår og garantier". Deretter kan du begynne å bruke våre tjenester.
På "Mine sider" kan du alltid se personopplysningene dine. Der kan du også endre personopplysningene samt velge om du vil ha tilbud eller ikke.
Midlertidig og varig adresseforandring må endres omgående på "Mine sider" for å sikre levering uten forsinkelser. En eventuell adresseforandring bør alltid gjøres før en ny bestilling for å sikre levering til riktig adresse.
Personvern policy
Du kan lese om reglene for håndtering personvern i vår Personvern policy.
Bruk av cookies (informasjonskapsler)
Se vår Personvern policy for ytterligere informasjon om bruken av cookies (informasjonskapsler)
Avbestilling
Så snart du har klikket på knappen Betal, begynner produksjonen av din bestilling. Det innebærer at du ikke kan angre eller avbestille produktene dine ettersom det dreier seg om behandling og produksjon av individuelle og personlige bilder. Dette gjelder også for analog fremkalling.
Smartphoto™ tar ikke ansvar for feil bruk av rabattkoder etter at kjøpet er gjennomført. Har du spørsmål angående bruk av rabattkoder, ta alltid kontakt med Kundeservice før du gjennomfører kjøpet ditt.
Rabattkoder
Smartphotos rabattkoder kan brukes ved kjøp på www.smartphoto.no. Kun en tilbudskode kan brukes per bestilling. Smartphoto™ tar ikke ansvar for feil bruk av rabattkoder etter at kjøpet er gjennomført. Har du spørsmål angående bruk av rabattkoder, ta alltid kontakt med Kundeservice før du gjennomfører kjøpet ditt.
Betaling
Som kunde hos smartphoto kan du betale med Visa, Mastercard, PayPal, Klarna - Faktura eller Vipps. Når du gjør en bestilling får du en bekreftelse på e-post. Ved å klikke på vedlagt link får du opp betalingsinformasjonen for bestillingen din. Ved fakturabetaling får du fakturaen tilsendt på e-post fra Klarna, du kan også logge inn hos Klarna for å se dine kjøp. Betaling skal være Klarna i hende innen den tid som er oppgitt på fakturaen fra Klarna. Betalingsfrist er 30 dager. Betaling kan også skje med kort. For å gi deg best mulig service kan vi lagre kortopplysningene dine. Ønsker du dette kan du klikke i denne ruten.
Leveringstid
På hver produktside finner du de aktuelle leveringstidene for hvert enkelt produkt. Når du har bekreftet bestillingen din kan vi dessverre ikke påvirke leveringstiden. Informasjon om når du som tidligst kan forvente deg å motta bestillingen står alltid synlig i handlekurven, för du bekrefter bestillingen din.
Leveringstidene som oppgis på smartphoto.no er cirkatider. Smartphoto legger stor vekt på å planlegge produksjonskapasiteten, men det kan oppstå uventede hendelser, spesielt under høysesongene og ved spesielle kampanjer. Smartphoto kan derfor ikke garantere de oppgitte leveringstidene. Vi gjør alltid alt vi kan for å holde de estimerte leveringstidene til kunden.
Smartphoto tar ikke ansvar for forsinket levering forårsaket av eksterne samarbeidspartnere.
Ta alltid kontakt med kundeservice på telefon 69 17 28 00 eller på e-post kundeservice@smartphoto.no om du har spørsmål til levering av bestillingen din.
Vi kan dessverre ikke sende bestillingen din til en annen adresse enn til den som du har skrevet inn og bekreftet.
Vi kan dessverre ikke endre adressen i etterkant eller sende bestillingen din videre til tredjepart eller til et annet land.
Fraktkostnad
For aktuell fraktkostnad: Se prislisten.
Rabattkoder som gir gratis frakt på bestilling/produkter gjelder kun i Norge.
Levering
Dersom noe skades eller blir borte under levering, er det avsenderen av forsendelsen som har ansvaret for å reklamere til Posten. Forsendelse med bestilte produkter som ikke hentes på posten, debiteres fullt ut i tillegg til kostnaden for returfrakt og håndtering, f.t. 150,00 kr. Etter en måned makuleres varen.
smartgaranti
Vi garanterer at du blir fornøyd med produktene dine *. Skulle du mot formodning ikke bli fornøyd får du lage et nytt tilsvarende produkt uten ekstra kostnad. Dette er smartphotos unike smartgaranti. Smartgarantien gjelder for: fotobøker, lerretsbilder, kalendere, hilsenkort og fotogaver.
* smartgaranti gjelder ikke for følgende:
Fremkalling av bilder, forstørrelser eller posters. Bruker du bilder med for lav oppløsning får du en varseltrekant når du legger til bildet på et produkt. Smartgarantien gjelder ikke når du på tross av denne advarselen fremdeles bruker bildet.
Du kan kun bestille det produktet som blir erstattet i smartgarantien. Smartgarantien kan kun brukes en gang for det produktet du ikke er fornøyd med. Du kan ikke gi garantien videre til en annen konto eller en annen kunde. Produktet som du vil bruke garantien på må sendes inn til Kundeservice, du må selv betale porto.
Smartphoto forbeholder seg retten til å endre innholdet og vilkårene i smartgarantien når som helst og uten å behøve å gi kundene beskjed om endringene.
Reklamasjon
Vil du reklamere bilder eller fotoprodukter erstatter vi produktet ved å lage det samme produktet på nytt. For at vi skal kunne hjelpe deg så snart som mulig ber vi deg ta kontakt med kundeservice på telefon 69 17 28 00 eller på e-post kundeservice@smartphoto.no. Oppgi gjerne bestillingsnummeret ditt og hva du ikke er fornøyd med. Du har rett til å reklamere bilder eller fotoprodukter innen 30 dager fra fakturadatoen. Ved reklamasjoner skal alltid Kundeservice kontaktes før produktet sendes inn. Det skal skje via telefon, e-post eller post.
Vi kan dessverre ikke sende bestillingen din til en annen adresse enn til den som du har skrevet inn og bekreftet.
Vi kan dessverre ikke endre adressen i etterkant eller sende bestillingen din videre til tredjepart eller til et annet land.
Etter avtale med Kundeservice sendes bildene/fotoproduktene til oss sammen med tilhørende original ordrekonvolutt, bildefil/negativ samt et vedlagt brev med en reklamasjonsbeskrivelse.
Originalfakturaen skal du beholde og betale når reklamasjonen returneres ferdigbehandlet av oss.
Tlf.: 69 17 28 00
E-post: kundeservice@smartphoto.no
Forbrukerrådet overvåker forbrukernes rettigheter. Smartphoto følger Forbrukerrådets anbefalinger.
Opplasting og lagring av bilder i elektronisk form
Du som er registrert bruker, kan laste opp ogmidlertidig lagre bildene dine på smartphotos nettside. Bildene lagres uten særskilt betaling i 30 dager, hvoretter bildene slettes.
OBS! Bilder som er lastet opp til smartphotos nettside, kan ikke lastes tilbake til brukerens datamaskin igjen. Du må selv lagre sikkerhetskopier av dine digitale bildefiler.
Brukeren alene har ansvaret for at opplastet bilde ikke støter mot lov, moral eller etikk. Smartphoto™ har ikke juridisk ansvar for innholdet eller informasjonen i forsendelsene som sendes fra Smartphoto™. Smartphoto™ har ingen juridisk forpliktelse til å granske eller kontrollere innholdet i forsendelser. Om smartphoto™ får kjennskap til at en forsendelse inneholder ulovlig aktivitet eller ulovlig informasjon, kommer smartphoto™ med øyeblikkelig virkning til å stoppe forsendelsen, samt at berørte myndigheter kommer til å bli informert. Smartphoto™ forbeholder seg retten til å kommunisere all informasjon om kundens konto og bilder til berørte myndigheter, i de tilfeller der myndigheten har en begrunnet anledning til å begjære dette fra smartphoto™. Smartphoto™ har ingen forpliktelse til å informere kunden om myndighetene begjærer denne informasjonen.Brukeren har på samme måte ansvaret for at opplastet bilde ikke krenker andres opphavsrett eller annen rett. Skulle brukeren laste opp et bilde som fører til at det reises erstatningskrav mot smartphoto™, skal brukeren alene påta seg alt ansvar for prosess og skadeerstatning.
Hvis brukeren ønsker å la noen andre ta del i det materialet som brukeren har lastet opp hos smartphoto™, kan brukeren dele sin bildemappe med disse personene gjennom smartphoto™. Brukeren tillater da at mottakeren får ta del i brukerens materiale via smartphotos nettside. Brukeren bærer ansvaret for skader eller kostnader som brukeren, smartphoto™ eller andre påføres på grunn av den personens bruk som har fått tillatelse til å dele bildemappen. Det er brukerens ansvar å informere den som får dele bildemappen, om disse vilkårene.
Smartphoto™ tar intet ansvar for materiale som lagres på nettsiden. Brukeren har ikke rett til erstatning dersom materiale som er lagret på nettsiden, går tapt eller skades.
Brukervilkår
Smartphoto™ forbeholder seg retten til å foreta endringer i disse vilkårene. Hver gang du bruker denne tjenesten, forplikter du deg til å følge gjeldende vilkår.